Evrakta sahtecilik veya sahte imza kullanma gibi yasadışı faaliyetler, şirketlerin yıllardır mücadele ettiği sorunlar arasındadır. Bu tür faaliyetler, şirketlerin itibarını zedeleyebilir ve hatta hukuki sorunlara neden olabilir. Bu nedenle, şirketler, imza sirküleri gibi belgelerle kendilerini korumaya çalışırlar.
Peki, imza sirküsü nedir? Nasıl alınır? İmza sirküleri ücreti ne kadardır? Noterden imza beyannamesi almak ile imza sirküsü almak arasındaki farklar nelerdir?
Şirket adına görev yapan yetkili kişinin sorumluluk alanının ve yetki sınırının belirtildiği, noter tarafından tasdik edilmiş ve resmiyet kazanmış bir belgedir. İmza sirküsü, tüzel kişiler tarafından notere yapılan talep üzerine oluşturulur. Bu belge, sahte imza ve belgede sahtecilik gibi problemlere karşı alınmış bir önlem niteliği taşımaktadır.
Şirket içerisinde imza yetkisine sahip olacak kişiler tarafından, noterden belirli bir ücret karşılığında alınabilen sirküler için gerekli evraklar şunlardır:
İmza sirküleri ücreti 2023 yılı için 310 TL olarak belirlenmiş olup, ödemesi notere yapılmalıdır. Birden fazla nüsha almak istemeniz durumunda ikinci ve sonrasındaki nüshalar için ek ücret alınabilmektedir.
Notere gerekli belgelerin teslim edilmesi ve belirtilen ücretin ödenmesinin ardından e-Devlet üzerinden sorgulanabilir. Sirküsün sisteme düşme süresi ise en fazla 3 gündür. e-Devlet’e giriş yaptıktan sonra arama çubuğuna "firma yetki belgesi sorumlu kişi sorgulama" yazıp tüzel kişi ve gerçek kişi seçeneklerinden birini seçerek imza sirküsü sorgulama sayfasına ulaşabilirsiniz.
İlgili kişinin imzasıyla birlikte noterden alınıyor olmaları sebebiyle imza beyannamesi ve imza sirküsü sıklıkla birbiriyle karıştırılmaktadır. Sirküs, şirketlere ve ticari işletmelere verilen bir belgedir. Şirket sahibi ya da çalışanlarının adına alınır. Noter imza beyannamesi ise belli bir ücret karşılığında noter tarafından hazırlanan, gerçek kişilerin nüfus bilgilerinin ve imza örneklerinin yer aldığı belgedir. Sirküler nitelik taşımaz; ancak hem ticari hem de kişisel faaliyetlerde kişinin kimliğini kanıtlar.
💡 İfastürk ile Tüm Finansal Süreçlerinizi Kolaylıkla Yönetin!
Şirketinizle ilgili olarak sahte imza sebebiyle oluşabilecek birçok problemi, imza sirküsü oluşturarak önleyebilirsiniz. İfastürk olarak e-İmza ve e-Fatura dahil olmak üzere e-Dönüşüm çözümleriyle ilgili kurumlara yapılması gereken tüm başvurularda sizin yanınızdayız. Kağıt evraklarla uğraşmak yerine tüm süreçleri platformumuz üzerinden dijital olarak takip edebilirsiniz. Şirket kuruluşu ve sonrasındaki tüm ihtiyaçlarınıza yönelik İfastürk’ün sunduğu hizmetlerden yararlanmak ve detaylı bilgi almak için canlı chat üzerinden destek alabilirsiniz.
Copyright © 2015 - 2023 IFASTURK Mali Müşavirlik ve Denetim. Tüm Hakları Saklıdır. | KVKK