ETGB Nedir? Nasıl Sorgulanır?
2023-03-16 10:30:53          Kategori: E-DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI

ETGB NEDİR? NASIL SORGULANIR?


Elektronik ticaret gümrük beyannamesi ihracat yapan firmalar tarafından en çok merak edilen konuların başında gelir. ETGB, havayolu ve karayolu ile posta veya hızlı kargo taşımacılığı yoluyla gelen/giden eşyaların gümrük beyanına ilişkin tüm işlemlerin elektronik ortamda yürütülmesidir. ETGB belgesi mikro ihracat yapan firmaların mutlaka doldurması gereken belgelerden biridir. Elektronik ticaret gümrük beyannamesinin varlığı, ülkeler arası ticaret işlemlerinin vergi ve diğer yükümlülüklerinin belirlenmesi noktasında gereklidir. Peki ETGB nedir, nasıl hazırlanır ve sorgulanır?

ETGB Belgesi Nasıl Alınır?

ETGB belgesi almak için ürünlerin gönderileceği lojistik firmasına EGTB beyanı verilmesi gerekir. Beyan işleminin ardından lojistik firması, ürünlere dair Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi oluşturarak bunun e-posta yoluyla firmanıza iletilmesini sağlar. Lojistik firmaları ETGB işlemleri için e-posta adresiniz ile birlikte gerekli talimatları sistemlerinde kayıtlı tutar. Bu sayede yurt dışına göndereceğiniz ürünlerin ETGB dokümanları düzenli bir şekilde size ulaştırılmış olur.

ETGB Belgesi Almak için Gerekli Şartlar Nelerdir?

e-İhracat şirketlerinin faaliyetlerinin mikro ihracat şeklinde nitelendirilmesi için belli başlı koşulların yerine getirilmiş olması gerekir. Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi bu süreçte tamamlanması gereken adımların başında gelir. Buna göre EGTB belgesi alırken şirketlerin göz önünde bulundurması gereken iki husus vardır. Öncelikle belgeyi alacak şirketin, ihracatını gerçekleştireceği ürünlerin brüt ağırlığı 300 kg’dan az olmalıdır. Ürünün maddi değeri ise 15.000 Euro’yu aşmamalıdır.

Buradaki fiyat ve brüt ağırlık şartlarını sağlayan şirketlerin aşağıdaki belgeleri tamamlayarak ilgili lojistik firmasına iletmesi gerekir:

  • Dolaylı temsil yetki belgesi,
  • Mikro ihracat nezdinde hazırlanan bilgi formu,
  • Türkçe dilinde hazırlanmış maliye onaylı fatura aslı,
  • İhracatın gerçekleştiği ülkede kullanılmak üzere İngilizce veya Almanca hazırlanmış işlem faturası.

ETGB Formu Nasıl Doldurulur?

İşlemlerin hızlı ve sorunsuz şekilde sürdürülmesi için formun eksiksiz bir biçimde doldurulması oldukça önemlidir. Buna göre ETGB formunu doldurmak için aşağıdaki bilgilere sahip olmanız gerekir:

  • İlgili kişiye ait bilgiler ve irtibat bilgileri,
  • Telefon ve e-posta adresi,
  • Vergi numarası ve dairesi,
  • İhracatçı firma bilgileri,
  • Konşimento numarası,
  • İhracatçı banka bilgileri,
  • Gelen/giden eşyanın türü,
  • GTIP numarası,
  • Eşya adedi, eşya kıymeti ve ödeme şekli,
  • Kap adedi, net kg ve brüt kg gibi detaylar,
  • Maliye tasdikli fatura bilgisi veya fatura no ve fatura tarihi,
  • Eşyanın menşei,
  • Mal ile beraber gidecek evraklar,
  • Alıcı firmanın adı,
  • Alıcı firmanın adresi,
  • Kaşe veya imza.

ETGB İhracat Süreci Nasıl İşler?

Havayolu ve karayolu ile posta veya hızlı kargo taşımacılığı yoluyla ürün taşımayı kolaylaştıran ETGB, ihracat işlemlerinin çok daha hızlı yürütülmesini sağlar. Peki ETGB ihracat süreci nasıl işler? ETGB ile yapacağınız ihracat sürecinde sizi bekleyen adımları şöyle sıralayabiliriz:

  • ETGB ihracat işlemlerinde ilk olarak iletişim kurduğunuz lojistik firmasına gönderinizin hızlı ihracat gönderisi olduğunu belirtirsiniz.
  • Bu aşamanın ardından hızlı ihracat belgesini doldurmuş olarak işleme devam edersiniz.
  • ETGB gönderinizi teslim alan görevli, paketlerinize ihracat olduğunu belirten yazılı etiketler yapıştırır. Bu etiket sayesinde gönderiniz bağlı olduğu merkezdeki ilgililere ayrı şekilde teslim edilebilir.
  • Gönderinizi ETGB işlemini yapan lojistik firmasına teslim ettikten sonra artık sorumluluk onlara geçer.
  • Gönderiniz alındıktan sonra ETGB belgesi düzenlenir ve çıkış işlemleri başlatılır.
  • Son aşamada ETGB belgeleri satıcıya ulaştırılarak transfer süreci için bekleyiş başlar.

ETGB Sorgulaması Nasıl Yapılır?

Dijital bir beyanname olan ETGB belgesinin sorgulama işlemleri online olarak gerçekleştirilebilir. ETGB sorgulaması yapmak isteyen kişilerin öncelikle gönderi durumundaki pakete ait kargo bilgilerine sahip olması gerekir. Kargo bilgileri aracılığıyla ETGB sorgulaması gerçekleştirilebilir. Ürün için hazırlanan konşimento numarasını, ilgili sorgulama sayfasındaki kutucuğa yazarak sorgulamanızı tamamlayabilirsiniz.

ETGB’nin Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

Hızlı bir şekilde ihracat yapmanın önünü açan ETGB sistemi zamandan tasarruf başta olmak üzere pek çok avantajı beraberinde getirir. ETGB ile yapılan hızlı ihracat sayesinde şirketler zaman ve maliyet tasarrufunu bir arada deneyimler. ETGB’nin sağladığı diğer avantajlar şunlardır:

  • ETGB sayesinde gümrük müşavirliği (beyanname) ve ardiye ücreti ödemeden işlemlerinize devam edersiniz.
  • ETGB işlemi vekaletname gibi süreçlere ihtiyaç duymaz.
  • Evrak ve kağıt işlerinden bağımsız şekilde süreci yöneterek hızlı gönderim sağlayabilirsiniz.
  • ETGB ile yapılan gönderimlerde kargonuzun KDV iadesini alabilirsiniz.

IFASTURK, girişimcilerin şirket kurma veya işlerini başka bir ülkeye taşıma sürecinde yardımcı oluyor. E-İhracat şirketlerinin oturdukları yerden kolayca kurulmasını ve yönetilmesini sağlamak için süreçleri dijitalleştiriyor. IFASTURK'ün pratik ve kullanışlı sistemi sayesinde, online olarak takip edilen profesyonel bir ekibin yardımıyla şirket kuruluş işlemleriniz kısa bir sürede başlatılabilir.

Herhangi bir sorunuz varsa, lütfen bize bildirin. Yardımcı olmaktan mutluluk duyarız.



2023-03-16 10:30:53          Category: E-TRANSFORMATION APPLICATIONS

What Is ETGB? How to Query?


Electronic Commerce Customs Declaration is one of the most curious issues by exporting companies. ETGB is the electronic processing of all procedures related to customs declaration of goods coming/going by air and road through postal or express cargo transportation. The ETGB certificate is one of the documents that micro-exporting companies must fill out. The existence of electronic commerce customs declaration is necessary for determining taxes and other obligations in international trade transactions. So, what is ETGB, how is it prepared and queried?

How to Obtain ETGB Certificate?

To obtain an ETGB certificate, an ETGB declaration must be given to the logistics company to which the products will be sent. After the declaration process, the logistics company creates an Electronic Commerce Customs Declaration for the products and ensures that it is sent to your company via e-mail. Logistics companies keep the necessary instructions together with your e-mail address for ETGB transactions in their systems. Thus, ETGB documents of the products you will send abroad are regularly delivered to you.

What are the Required Conditions to Get an ETGB Certificate?

To describe the activities of e-Export companies as micro-export, certain conditions must be met. Electronic Commerce Customs Declaration is one of the steps that must be completed in this process. Therefore, there are two factors that companies should consider when getting an EGTB certificate. Firstly, the gross weight of the products that the company will export must be less than 300 kg. The material value of the product must not exceed 15,000 Euros.

Companies that meet these price and gross weight requirements must complete the following documents and submit them to the relevant logistics company:

  • Indirect representation authorization certificate,
  • Information form prepared within the scope of micro-export,
  • Original finance-approved invoice prepared in Turkish language,
  • Transaction invoice in English or German prepared to be used in the country where the export is made.

How to Fill Out the ETGB Form?

It is essential to fill out the form completely for the procedures to be carried out quickly and without problems. Therefore, to fill out the ETGB form, you must have the following information:

  • Information and contact information of the relevant person,
  • Telephone and e-mail address,
  • Tax number and office,
  • Exporter company information,
  • Bill of lading number,
  • Exporter bank information,
  • Type of incoming/outgoing goods,
  • GTIP number,
  • Details such as the number of goods, the value of the goods, and the payment method, such as the number of caps, net kg and gross kg,
  • Finance approved invoice information or invoice number and invoice date,
  • Origin of the goods,
  • Documents that will go with the goods,
  • Name of the recipient company,
  • Address of the recipient company,
  • Stamp or signature.

How Does the ETGB Export Process Work?

ETGB, which facilitates product transportation by air and road through postal or express cargo transportation, enables export operations to be carried out much faster. So, how does the ETGB export process work? We can list the steps waiting for you in the export process you will make with ETGB as follows:

  • You indicate that there is a quick export shipment to the logistics company you contacted.
  • After this stage, you continue the process by filling out the Quick Export document.
  • The logistics company performing the ETGB process attaches written labels indicating that your shipment is an export.
  • After the ETGB process is complete, your shipment is delivered to the recipient.

How to Query ETGB?

The query procedures of the ETGB document, which is a digital declaration, can be performed online. People who want to perform ETGB queries must first have cargo information about the package in the shipment status. ETGB query can be performed through cargo information. You can complete your query by writing the consignment number prepared for the product in the relevant query page.

What are the Advantages of ETGB?

The ETGB system, which opens the way for exporting quickly, brings many advantages, especially time and cost savings. Thanks to the fast export made with ETGB, companies experience time and cost savings together. Other advantages of ETGB are as follows:

  • With ETGB, you can continue your procedures without paying customs consultancy (declaration) and cargo fees.
  • The ETGB process does not require processes such as power of attorney.
  • You can manage the process independently of paperwork and documents and provide fast delivery.
  • You can get VAT refund for your shipment made with ETGB.

IFASTURK helps entrepreneurs in the process of setting up a company or moving their business to another country. They digitize the processes to facilitate the easy establishment and management of e-export companies from their current location. With IFASTURK's practical and user-friendly system, company establishment procedures can be initiated in a short period of time with the help of a professional team that is tracked online.

If you have any questions, please let us know. We are happy to assist you.



Yorumlar





Paylaş