STARTUPLAR İÇİN BÜYÜME STRATEJİSİ OLUŞTURMA REHBERİ
Başarıya giden yolda ideal adımlarla ilerlemek isteyen startuplar, bazı unsurlara dikkat etmelidirler. Çünkü girişimciler, doğru büyüme hamleleri uygulamadıkları takdirde sektörlerinde kalıcı olamazlar. Peki, startuplar büyüme stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelidir?
Büyüme Stratejisi Nedir?
Büyüme stratejisi; bir şirketin daha fazla kişiye ulaşmak, daha büyük bir pazar oluşturmak için belirlediği ve üzerinde çalıştığı plana denir.
Startuplar için pazar payını ve şirket gelirini artırmak, sunulan ürün veya hizmetleri iyileştirmek ve geliştirmek, büyüme stratejilerinin nihai amaçlarıdır. Sürdürülebilir başarı için bir büyüme stratejisi belirlemek kritik öneme sahiptir. Her girişimin sağlam bir büyüme planına ihtiyacı vardır ve bu plan aşağıdaki unsurları içermelidir.
- Açıkça tanımlanmış bir hedef pazar,
- Doğru KPI’ların ana hatları,
- Akıllı işe alma sistemleri,
- Rakip analizleri,
- Dikkatli finansal planlama.
Startuplar Büyüme Strateji Oluştururken Nelere Dikkat Etmeli?
Büyüme stratejisi oluştururken, sonradan ortaya çıkabilecek problemler dikkate alınmalı ve gerekli önlemler önceden planlanmalıdır. Bu sayede oluşturulan büyüme stratejilerinin uzun vadede etkili olması daha olasıdır. Bu noktada startuplar bir strateji oluşturmadan önce aşağıdaki unsurları dikkate almalı ve bu unsurları stratejilerine eklemelidir. Bunlar şu şekildedir:
- Potansiyeli Yüksek Ekibe Sahip Olmak
- Hedef Kitle Belirlemek
- Anket verileri toplamak,
- Pazar verilerini analiz etmek,
- Kişisel çevrenizi gözlemlemek.
- Rakiplerinizi Tanımak
- Yapabileceğiniz Her Şeyi Otomatikleştirmek
Startuplar, yüksek potansiyelli ve yetenekli gruplara koçluk sağladığında şirket için önemli bir fırsat yaratabilirler. Yeni fikirleri hayata geçirirken kilit rollerde değişimi yönlendiren ve uygulayan ekip arkadaşlarına ihtiyaç duyulur. Bir startupta çalışmak ve yeni bir şey ortaya koymanın heyecanını paylaşmak tarif edilemez bir mutluluktur. Şirket kurucusu ile aynı heyecanı ve keyfi paylaşacak donanımlı ekip arkadaşları bulmak, bu noktada oldukça önemlidir.
Şirketinizin sunduğu ürün ve hizmetlerin potansiyel müşteriler için hangi açıdan çekici olduğunu keşfettikten sonra işinizi halka tanıtmaya başlamalısınız. Bunun için de pazarlamaya başlarken hedeflemeniz gereken demografiyi netleştirmelisiniz. Hedef kitlenize yönelik bir çalışma yürütmek süreci çok daha sorunsuz bir hale getirir ve süreç boyunca hata yapma olasılığınızı azaltır. Hedef kitlenizin kim olması gerektiğinden emin olduğunuzda, ürün veya hizmetinizi büyütmek ve geliştirmek için daha doğru kararlar alabilirsiniz. Hedef pazar belirlerken aşağıdaki yöntemlerden faydalanabilirsiniz:
Rakiplerinizin ve katılmak istediğiniz alanda faaliyet gösteren en başarılı şirketlerin kapsamlı analizini yapmak, size güçlü bir içgörü sunar. Rakiplerinizin müşterilerinin kim olduğunu görebilmek, hedef kitlenize yönelik bir strateji oluşturmanıza da yardımcı olacaktır. Ayrıca rakip analizi yaparak sektördeki rakiplerinizin çalışmalarından da haberdar olabilir, stratejilerinizi ona göre değiştirebilirsiniz.
Bir startup için en önemli şey, her zaman daha azıyla en fazlasını yapmak ve zamandan, paradan tasarruf etmek için tüm süreçleri düzene sokmaktır. Personel planlaması, faturalandırma, personel alımı gibi işleri otomatikleştirmek, iş süreçlerinizde sizlere avantaj sağlayacaktır. Bu işleri otomatikleştirmek için de teknolojiden yararlanabilirsiniz. Örneğin; startup şirketinizin finansal süreçlerini dijital olarak kolayca yönetmek için Ifastürk’ün sunduğu uçtan uca çözümleri kullanabilirsiniz.
Ifastürk ile Girişiminizi Büyütün!
Ifastürk, şirket kurulumu ve girişiminizin tüm süreçlerini Ifastürk ile yönetebilirsiniz. Sizler de girişiminizin en kısa sürede başarıya ulaşmasında profesyonel bir destek arıyorsanız, bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Yorumlar