2023 Yılı e-Fatura Geçiş Zorunluluğu
2023-06-23 15:42:07          Kategori: E-DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI

2023 YILI E-FATURA GEÇİŞ ZORUNLULUĞU


Dijitalleşme hayatımızın her alanında vazgeçilmez hale geldi ve artık iş hayatının da ayrılmaz bir parçası haline geldi. Şirketlerin iş yapış biçimlerini hızla değişime adapte etmesi ve süreçlerini dijitalleştirmesi; operasyonel yüklerden, maliyetlerden ve zaman kaybından kaçınmalarına yardımcı oluyor. Şirketlerin dijitalleştirdiği süreçlerden biri, 2023 itibarıyla bir zorunluluk halini alacak olan elektronik fatura uygulaması. Peki elektronik fatura, diğer adıyla e-Fatura nedir? Kimler e-Fatura kullanmalıdır? Elektronik faturaya geçiş nasıl yapılır? Cevaplar için blog yazımızı okumaya devam edebilirsiniz.

e-Fatura Nedir?

Elektronik fatura şeklinde de ifade edilebilen e-Fatura, mükellefler tarafından arz edilen ürün veya hizmet karşılığında kesilen faturaların kağıt yerine elektronik bir şekilde iletilmesidir. Geçerlilik açısından geleneksel kâğıt faturalar ile arasında hiçbir fark yoktur. e-Fatura; mükellefleri, önemli ölçüde iş ve zaman kaybından kurtarır. Ayrıca baskı ve nakliye masraflarını ortadan kaldırdığı için çevre dostu bir uygulamadır. Bu avantajları sebebiyle ülkemizde 2010 yılında elektronik fatura uygulamasına geçilmiştir.

e-Fatura Kimler için Zorunludur?

Hazine ve Maliye Bakanlığı, bir sürece yayılmış vaziyetteki e-Fatura düzenlemesi için 2010 yılından itibaren sektör ve piyasaları kademeli bir şekilde elektronik faturaya geçirmeyi öngörmüştür. 2023 yılına gelindiğinde ise sektörel kategorilere ayrılarak farklı kazanç hadleri belirlenmiş ve bu hadler özellikle diğer yıllara göre düşük tutularak elektronik fatura uygulamasının kapsamının genişletilmesi hedeflenmiştir. Bu doğrultuda yaklaşık 150 bin şirketin temmuz ayında elektronik faturaya geçmesi öngörülmektedir.

2023 yılı için, Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğ ile 2022 yılı brüt satış hasılatı 3 milyon TL ve üzeri olan mükelleflerin, elektronik faturaya geçmesi zorunlu hale getirilmiştir.

Bununla birlikte, kendi web sitelerinde veya online satış platformları üzerinden ürün veya hizmet satışı gerçekleştirerek 500 bin TL ve üzeri brüt satış hasılatı elde eden mükellefler de aynı şekilde elektronik faturaya geçmelidir.

Zorunluluk kapsamındaki işletmelerin 1 Temmuz 2023 tarihine kadar e-Faturaya geçiş yapmaları gerekmektedir. Elektronik faturaya geçiş işlemlerini bu tarihe kadar tamamlaması gereken farklı mükellef kategorilerine dair detaylı bilgi için aşağıdaki tabloyu inceleyebilirsiniz.

Brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı), 2022 ve müteakip hesap dönemleri için 3 milyon TL ve üzeri olan mükellefler.
Kendilerine veya aracı hizmet sağlayıcılarına ait internet sitelerinde veya diğer her türlü elektronik ortamda mal veya hizmet satışını gerçekleştiren mükellefler. 2022 veya müteakip hesap dönemleri için 500 bin TL ve üzeri brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) olanlar.
Gayrimenkul ve/veya motorlu taşıt, inşa, imal, alım, satım veya kiralama işlemlerini yapanlar ile bu işlemlere aracılık faaliyetinde bulunan mükellefler. 2022 veya müteakip hesap dönemleri için 500 bin TL ve üzeri brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) olanlar.
2022 veya müteakip hesap dönemleri için 500 bin TL ve üzeri brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) olanlar. 2022 veya müteakip hesap dönemleri için 500 bin TL ve üzeri brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) olanlar.

Ancak her şirket bu hasılatların üzerine çıkmasa dahi gönüllü olarak e-Fatura kullanımına geçebilir. Gönüllü geçiş için belirli bir tarih bulunmamaktadır.

e-Faturanın Avantajları Nelerdir?

Elektronik faturanın birçok avantajı bulunmaktadır.

  1. Maliyet Tasarrufu: Kağıt, yazıcı mürekkebi, zarf ve posta ücretleri gibi maliyetlerden tasarruf sağlar. Ayrıca faturaların düzenlenmesi, gönderilmesi ve saklanması için gereken iş gücü maliyetlerini de azaltır.
  2. Hız ve Verimlilik: e-Faturalar, elektronik ortamda hızlı bir şekilde düzenlenebilir, gönderilebilir ve işlenebilir. Böylece işlem süreleri kısalır ve verimlilik artar.
  3. Doğruluk: Elektronik faturaların otomatik olarak oluşturulması, manuel hataları ve yanlışlıkları önler.
  4. Sürdürülebilirlik: Kağıt kullanımını ve atığı azalttığı için çevreye olan olumsuz etkisi daha düşüktür. e-Fatura doğa dostudur ve milyonlarca ağacın kesilmesini önler.
  5. Dijital Arşivleme: Elektronik faturalar, dijital formatlarda kolayca arşivlenebilir ve gerektiğinde hızlı bir şekilde erişilebilir. Bu, kağıt tabanlı faturaların fiziksel depolama ve saklama gereksinimlerini ortadan kaldırır.
  6. Güvenlik: Elektronik faturalar genellikle güvenli elektronik imzalar ve şifreleme gibi teknolojilerle korunur, bu da fatura bilgilerinin güvenliğini ve gizliliğini artırır.
  7. Gelişmiş Veri Analizi: Elektronik faturalar, işlem verilerini toplamak ve analiz etmek için daha fazla fırsat sunar. Böylece işletmelerin iş süreçlerini ve stratejilerini daha iyi anlamasına ve optimize etmesine yardımcı olur.

e-Faturaya Geçmemenin Cezası Var Mıdır?

Vergi Usul Kanunu’na göre, faturanın elektronik olarak düzenlenmesi gerekirken kağıt olarak düzenlenmesi durumunda e-Fatura belgesi düzenlenmemiş kabul edilir ve 2023 yılında her bir belge için 2.200 TL özel usulsüzlük cezası verilir.

e-Faturaya Nasıl Geçilir?

Elektronik faturaya geçmek için öncelikle Kamu Sertifikasyon Merkezi’ne başvurarak mali mühür edinilmelidir. Şahıs firmaları ise e-İmza ile başvuru yapabilir. Mali mühür, şirketlere elektronik fatura kesebilme yetkisi veren bir çeşit sertifikadır.

Mali mühür edindikten sonra Ifastürk desteğiyle Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvuru yaparak kısa bir süre içinde elektronik faturaya geçebilirsiniz. Profesyonel ekibimizin yardımıyla geçiş işlemlerini tamamladıktan sonra GİB Portal üzerinden e-Fatura kullanabilirsiniz.

Şirket Kurarken Ifasturk Daima Yanınızda!

Şirket kurarken ihtiyacınız olan yasal ve finansal süreçler için Ifasturk’ten destek alarak tüm bu işlemleri kolaylaştırabilirsiniz. Şirket kuruluş süreci hakkında hizmet alabileceğiniz gibi e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-Defter ve e-Serbest Meslek Makbuzu hizmetlerinden de faydalanabilirsiniz. Ifasturk’ün şirket kurarken ve kurduktan sonraki süreçte size sunduğu tüm hizmetlerden yararlanmak için bizimle iletişime geçin.



2023-06-23 15:42:07          Category: E-TRANSFORMATION APPLICATIONS

2023 E-INVOICE TRANSITION REQUIREMENT


Digitization has become an indispensable part of our lives and now also an essential part of business life. Rapid adaptation and digitization of companies' business processes help them avoid operational burdens, costs, and time losses. One of the digitized processes of companies is the electronic invoice application, which will become mandatory as of 2023. So, what is an electronic invoice, also known as e-invoice? Who should use e-invoice? How is the transition to electronic invoicing made? You can continue reading our blog post for answers.

What is E-Invoice?

E-invoice, also known as an electronic invoice, is the transmission of invoices issued by taxpayers for products or services offered electronically instead of paper. In terms of validity, there is no difference between e-invoices and traditional paper invoices. E-invoice saves taxpayers significant time and effort, and it is also an environmentally friendly application as it eliminates printing and shipping costs. For these advantages, electronic invoicing was introduced in our country in 2010.

Who is Required to Use E-Invoice?

The Ministry of Treasury and Finance has planned to gradually transition sectors and markets to electronic invoicing since 2010. By 2023, different income thresholds have been set for sectoral categories, and these thresholds have been kept low, especially compared to other years, to expand the scope of electronic invoicing. Accordingly, it is expected that approximately 150,000 companies will switch to e-invoice in July.

For 2023, with the Official Gazette's published communique, taxpayers with 2022 gross sales revenue of 3 million TL and above are obliged to switch to e-invoice.

Taxpayers who earn gross sales revenue of 500,000 TL and above by selling products or services through their websites or online sales platforms must also transition to e-invoice.

Businesses within the scope of obligation are required to switch to e-invoicing by July 1, 2023. You can review the table below for detailed information on different taxpayer categories that need to complete the e-invoicing transition by this date.

Taxpayers with 2022 and subsequent accounting periods' gross sales revenue (or gross business revenue) of 3 million TL and above.
Taxpayers who sell products or services on their websites or any electronic environment belonging to themselves or intermediary service providers. Taxpayers who perform real estate and/or motor vehicle, construction, manufacturing, purchase, sale, or rental operations, and taxpayers who engage in intermediary activities in these operations.
Those whose gross sales revenue (or gross business revenue) is 500,000 TL and above for 2022 or subsequent accounting periods. 2022 veya müteakip hesap dönemleri için 500 bin TL ve üzeri brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) olanlar.
2022 veya müteakip hesap dönemleri için 500 bin TL ve üzeri brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) olanlar. 2022 veya müteakip hesap dönemleri için 500 bin TL ve üzeri brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) olanlar.

Ancak her şirket bu hasılatların üzerine çıkmasa dahi gönüllü olarak e-Fatura kullanımına geçebilir. Gönüllü geçiş için belirli bir tarih bulunmamaktadır.

What are the Advantages of E-Invoice?

There are many advantages to electronic invoicing.

  1. Cost Savings: Saves costs such as paper, printer ink, envelope, and postage fees. Also, it reduces the labor costs required for invoicing, sending, and storing invoices.
  2. Speed and Efficiency: E-invoices can be quickly prepared, sent, and processed electronically. Thus, processing times are reduced, and efficiency increases.
  3. Accuracy: Automatic generation of electronic invoices prevents manual errors and inaccuracies.
  4. Sustainability: It has a lower negative impact on the environment because it reduces paper usage and waste. E-invoice is environmentally friendly and prevents millions of trees from being cut down.
  5. Digital Archiving: Electronic invoices can be easily archived in digital formats and accessed quickly when needed. This eliminates the physical storage requirements of paper-based invoices.
  6. Security: Electronic invoices are generally protected by secure electronic signatures and encryption technologies, which increase the security and privacy of invoice information.
  7. Advanced Data Analysis: E-invoices provide more opportunities to collect and analyze transaction data. This helps businesses better understand and optimize their business processes and strategies.

Is There a Penalty for Not Switching to E-Invoice?

According to the Tax Procedure Law, if an invoice is required to be prepared electronically but is prepared on paper, the e-invoice document is considered not to have been issued, and a penalty of 2,200 TL for each document will be imposed in 2023.

How to Switch to E-Invoice?

To switch to e-invoice, taxpayers must first apply to the Public Certification Center and obtain a financial seal. Sole proprietorships can apply with an e-İmza. A financial seal is a kind of certificate that allows companies to issue electronic invoices.

After obtaining a financial seal, you can apply to the Revenue Administration through Ifasturk support and switch to e-invoice in a short time. After completing the transition process with the help of our professional team, you can use e-invoice through the GIB Portal.

Ifasturk is Always with You When Setting Up a Company!

You can make all these processes easier by getting support from Ifasturk for the legal and financial processes you need when setting up a company. You can benefit from e-invoice, e-archive invoice, e-ledger, and e-freelance invoice services as well as receiving services about company establishment processes. Contact us to take advantage of all the services Ifasturk offers when setting up and managing a company.



Yorumlar





Paylaş