SWOT Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?
2023-05-01 10:16:36          Kategori: GİRİŞİMCİLİK

SWOT ANALİZİ NEDİR? NASIL YAPILIR?


Bir şirketin kendi güçlü ve zayıf yönlerini bilmesi, karşılaşılabilecek fırsatlar ve tehditler karşısında nasıl hareket etmesi gerektiği konusunda yardımcı olur. Bu açıdan SWOT analizi oldukça yön gösterici bir çalışmadır. Peki, bu analiz nasıl yapılır? SWOT analizi yaparken nelere dikkat edilmelidir?

SWOT Analizi Nedir?

SWOT, kelime anlamı itibariyle dört temel bileşenden oluşur. Bunlar: Güçlü Yönler (Strengths), Zayıf Yönler (Weaknesses), Fırsatlar (Opportunities) ve Tehditlerdir (Threats). SWOT analizi; mevcut durumun veya gelecekteki stratejik hedeflerin geliştirilmesi için bir şirketin güçlü ve zayıf yönlerini, karşılaşabileceği fırsat ve tehditleri belirleme ve analiz etme yöntemidir. Bu analiz sadece şirketlerle sınırlı değildir, bireyler de iç gözlem yapmak veya kişisel gelişim hedefleri belirlemek için bu analizi kullanabilir.

SWOT Analizi Ne Zaman Yapılmalıdır?

SWOT analizi genel olarak her türlü senaryoya uyarlanabilen, uygulama alanı geniş olan stratejik bir yaklaşımdır. Fakat bazı durumlarda etkisi daha yüksektir. Eğer yönetim planında büyük bir değişiklik yapmak, yeni bir girişim başlatmak, iş performansını yükseltmek veya büyüme hedefleri oluşturmak istiyorsanız bu analizi kullanmanız etkili sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır. Ayrıca bu analizi herhangi bir faaliyete geçmeden önce yapmanız daha da faydalı olacaktır.

SWOT Analizi Nasıl Yapılır?

SWOT analizinden verimli sonuç almak için öncelikle bazı noktalara dikkat etmelisiniz. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:

  1. Hedefleri Belirleyin
  2. SWOT analizi yapmadan önce neyi analiz etmeniz gerektiğini belirlemeniz gerekir. Bunun için analiz etmek istediğiniz noktaları parçalara bölün ve ayrı ayrı analiz etmeyi deneyin. Aksi halde çok geniş bir konuyu analiz etmek, sonuçtan verim alamamanıza neden olur. Örneğin; yeni bir ürün veya hizmetin lansmanını yapmaya veya yapmamaya karar vermek için bu analizi kullanabilirsiniz.

  3. Araştırın ve Kaynakları Toplayın
  4. Hedeflerinizi belirledikten sonra eyleme geçmeden önce içinde bulunduğunuz sektörü ve pazarı araştırın. Bu noktada iş ortaklarınızdan, ekibinizden ve yakın çevrenizden tavsiyeler alabilirsiniz. Ayrıca rakiplerinizin neyi nasıl yaptıklarını da inceleyebilirsiniz. Böylece kendi planınız için yeterli kaynağı toplayarak neyi nasıl yapacağınız hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

  5. Güçlü ve Zayıf Yanlarınızı Belirleyin
  6. Hedeflerinizi gerçekleştirmek için öncelikle güçlü ve zayıf yönlerinizi ele alarak ilerlemeniz gerekir. Bu noktaları belirlerken şu sorulardan faydalanabilirsiniz:

    Güçlü Yönler: Rakiplerimize göre rekabet avantajımız nedir? Hangi noktalarda iyi performans sergiliyoruz? Bizi tercih edilir kılan özelliklerimiz neler?

    Zayıf Yönler: Hangi noktalarda eksiğimiz var? Neleri iyileştirebiliriz? Performansımızın zayıf olduğu noktalar neler?

    Güçlü yanlarınızı pekiştirmek için ekibinizle veya iş ortaklarınızla beyin fırtınası yapabilirsiniz. Zayıf yönlerinizdeki eksiklikleri kapatmak için ise eğitim veya danışmanlık alabilirsiniz.

  7. Karşılaşabileceğiniz Fırsat ve Tehditleri Tanıyın
  8. Her işletmenin bulunduğu sektörde rakipleri vardır. Alanınızda lider konumuna gelmek için karşılaşabileceğiniz tehditleri ve fırsatları önceden listelemelisiniz. Böylece riskli durumlarla karşılaştığınızda veya yeni fırsatlar yakaladığınızda nasıl aksiyon almanız gerektiğini bilebilirsiniz. Bu noktada listenizi şu sorulardan yola çıkarak oluşturabilirsiniz:

    Fırsatlar: Hangi yeni teknolojileri ve çözümleri kullanabiliriz? Faaliyetlerimizi genişletebilir miyiz? Hangi eğitim programlarına katılmalıyız?

    Tehditler: Rakiplerimiz bizden neyi farklı yapıyor? Sektörde neler değişiyor? Hangi hedeflere neden ulaşamayabiliriz?

  9. Strateji Oluşturun
  10. Bir strateji geliştirmek başlı başına büyük bir adımdır. Bu noktada yaptığınız analiz ile strateji haritanız arasında açık ve güçlü bir bağlantı olduğundan emin olmalısınız. Yani, analiz üzerinden tüm stratejinizi geliştirmelisiniz. Böylece zayıf yönlerinizi iyileştirirken, güçlü yanlarınızı da daha fazla öne çıkararak amacınıza ulaşabilirsiniz.

SWOT Analiz Örneği

SWOT analizini daha iyi anlamak için bir örnek üzerinden ilerleyelim. Kıyafet ve aksesuar satan bir e-Ticaret sitenizin olduğunu düşünelim. Müşteri kazanmak ve daha fazla satış elde etmek için bu analizi şu şekilde uygulayabilirsiniz.

Güçlü Yönler: Rakiplere göre düşük fiyat – Düzenli kampanyalar oluşturma – Harika ürün fotoğrafları Zayıf Yönler: Sosyal medyada pasiflik – Ödeme seçeneklerindeki kısıtlılık – Kargo ücreti
Fırsatlar: Alışveriş sepeti yazılımında iyileştirmeler – Canlı sohbet eklentisi – Sosyal medya sitelerinde aktiflik Tehditler: Rekabetçi pazar – Dijital dolandırıcılık – Vergilendirmede değişiklik

Bu analiz sonucunda rakiplerinizle kendinizi karşılaştırabilir, onlara göre zayıf ve güçlü yanlarınızı görebilirsiniz. Bu örnekte fırsatlardan yararlanmak ve amacınıza ulaşmak için sosyal medyada daha çok aktif olabilir ve ödeme seçeneklerini artırabilirsiniz. Tehditlerin önüne geçmek için de siber güvenlik firmalarından destek alarak web sitenizi zararlı yazılımlara karşı koruyabilirsiniz.

Ifastürk ile Şirketinizi Kurun ve Tüm Finansal Süreçlerinizi Yönetin!
SWOT analizini tamamladıktan sonra girişiminizi hayata geçirmek için ihtiyaç duyduğunuz tüm hizmetler Ifastürk tarafından sunulmaktadır. Şirket kuruluşundan büyüme sürecine kadar her aşamada yanınızda olan Ifastürk ile tüm finansal süreçlerinizi tek platform üzerinden yönetebilirsiniz.



2023-05-01 10:16:36          Category: ENTREPRENEURSHIP

WHAT IS SWOT ANALYSIS? HOW TO DO IT?


Knowing a company's strengths and weaknesses and how to act against potential opportunities and threats can be helpful. In this respect, SWOT analysis is a very informative study. So how is this analysis done? What should be considered when conducting a SWOT analysis?

What is SWOT Analysis?

SWOT consists of four basic components in terms of its meaning. These are: Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats. SWOT analysis is a method of identifying and analyzing a company's strengths and weaknesses, potential opportunities, and threats for developing the current situation or strategic objectives. This analysis is not only limited to companies, but individuals can also use it to make internal observations or determine personal development goals.

When Should SWOT Analysis Be Done?

SWOT analysis is a strategic approach that can be adapted to any scenario and has a wide range of applications. However, it is more effective in some cases. If you want to make a significant change in your management plan, launch a new venture, improve business performance, or set growth goals, using this analysis will help you achieve effective results. Also, it will be more useful to do this analysis before starting any activity.

How to Do SWOT Analysis?

To get productive results from SWOT analysis, you must first pay attention to some points. These can be listed as follows:

  1. Set Your Goals
  2. Before conducting a SWOT analysis, you need to determine what you need to analyze. Divide the points you want to analyze into pieces and try to analyze them separately. Otherwise, analyzing a very broad subject will prevent you from getting results. For example, you can use this analysis to decide whether or not to launch a new product or service.

  3. Research and Collect Resources
  4. After you set your goals, research the industry and market you are in before taking action. At this point, you can get advice from your business partners, team, and close environment. You can also examine how your competitors are doing things. Thus, you can have an idea about what to do and how to do it by collecting enough resources for your own plan.

  5. Identify Your Strengths and Weaknesses
  6. To achieve your goals, you need to address your strengths and weaknesses first. You can use the following questions to determine these points:

    Strengths: What is our competitive advantage compared to our competitors? In which areas do we perform well? What are our distinguishing features?

    Weaknesses: Where are we lacking? What can we improve? What are the weak points of our performance?

    You can brainstorm with your team or business partners to strengthen your strengths. You can also take training or consultancy to cover the deficiencies in your weak points.

  7. Identify Potential Opportunities and Threats
  8. Every business has competitors in the sector they are in. You should list the threats and opportunities you may face to become a leader in your field. Thus, you will know how to take action when you encounter risky situations or new opportunities. You can create your list based on the following questions:

    Opportunities: What new technologies and solutions can we use? Can we expand our activities? Which training programs should we attend?

    Threats: What are our competitors doing differently from us? What is changing in the industry? Why can't we reach certain goals?

  9. Create a Strategy
  10. Developing a strategy is a big step in itself. At this point, you must ensure that there is a clear and strong connection between your analysis and your strategy map. In other words, you should develop your entire strategy through analysis. Thus, you can achieve your goal by improving your weak points and highlighting your strengths even more.

SWOT Analysis Example

Let's move on to an example to better understand SWOT analysis. Assume that you have an e-commerce site that sells clothing and accessories. You can use this analysis to gain customers and increase sales as follows.

Strengths: Low prices compared to competitors - Regular campaign creation - Great product photos Weaknesses: Passivity on social media - Limitations in payment options - Shipping fee
Opportunities: Improvements in shopping cart software - Live chat plugin - Activeness on social media sites Threats: Competitive market - Digital fraud - Changes in taxation

As a result of this analysis, you can compare yourself with your competitors and see your weaknesses and strengths. In this example, you can be more active on social media to take advantage of opportunities and achieve your goals, and you can increase payment options. To overcome threats, you can protect your website against harmful software by getting support from cybersecurity companies.

Establish Your Company and Manage All Your Financial Processes with Ifasturk!
After completing the SWOT analysis, all the services you need to implement your business are provided by Ifasturk. You can manage all your financial processes on a single platform with Ifasturk, which is with you at every stage from company establishment to growth.



Yorumlar





Paylaş