Şahis Şirketi Kurmak Ne Kadar Tutar?
2021-12-27 13:17:08          Kategori: İŞ KURMA REHBERİ

ŞAHIS ŞİRKETİ KURMAK NE KADAR TUTAR ?


Hayatımızda iki tür insan olduğunu düşündüğümüzde karşımıza çıkan iki seçenek vardır: başkası için çalışanlar ve kendileri için çalışanlar. Günümüzde hala daha çok tercih edilen yol, başkası için çalışmaktır. Bu yol, ekstra sorumluluk, stres ve maddi açıdan risk almadan, sadece istenileni yaparak aylık kazanç sağlar. Ancak daha büyük hedefleri olan ve belirli bir sabit gelirle bu hedeflere ulaşamayacağını anlayan girişimci ruhlu insanlar, kendileri için çalışmayı tercih ederler. Hierarşik açıdan başka insanların altında çalışmaktansa kendi işlerini yapmak isteyen bu insanlar, fedakarlık yaparak ve riskleri göze alarak şahıs şirketi kurarlar.

Bu noktada atılacak ilk adım, şirketin kurulmasıdır. İşinizi kurup satış yaparak para kazanmaya başladığınızda, artık bu satışlar için fatura kesmek ve gelirlerinizin vergisini ödemek zorundasınız. Bu nedenle, gelir elde etmeye başladığınızda şirket kurmak kaçınılmaz hale gelir. Toplumun zihninde "şirket" terimi, dışarıdan o kadar göz korkutucu ve geri dönülmez bir adım gibi gözükür ki, çoğu insan bu noktada cesaret kaybı yaşayarak hayallerini hayata geçirmekten vazgeçer.

Ancak bu durum, büyük bir yanılgıdan ibarettir. Bu konuda tecrübeli ve işini bilen insanların desteğiyle o kadar basit ve kolay bir süreç haline gelir ki bütün işlemleriniz tamamlandığında, "Bu kadar mıydı yani?" demeniz oldukça olasıdır.

Şahıs Şirketi Kurulum Süreci

Gelin ilk adımı atalım ve başlayalım o zaman:

  1. İlk adım; Karar vermek. Artık kendimiz için çalışacağımıza ve ticaret hayatına atılacağımıza karar verdik ve inandık.
  2. İkinci adım; Danışmak. İlk defa ticaret hayatına atılıyorum ve bana yol gösterecek birileri olmalı diyorsunuz öyle mi? Bu noktada ilgili alanda size danışmanlık vericek ve muhasebe sisteminizi kontrolü altına alacak olan mali müşavirler mevcut olmalıdır.
  3. Son adım ise; Uygulamak. Kararımızı verdik, bilgi sahibi insanlara danıştık ve bize yol gösterecek olan mali müşavirimizle anlaştık. Şimdi geriye kalan tek şey, mali müşaviriniz tarafından istenilen belgeleri temin etmek ve işinizi yapmaya başlamak.

Şahıs Şirketi Kurmak için Gereken Belgeler Nelerdir?

  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • İkametgah
  • Yapmak istediğiniz iş ve işiniz ile ilgili faaliyet kodu (Faaliyet kodu seçmede mali müşaviriniz size yardımcı olacaktır.)
  • Faaliyet adresiniz

Mali müşavirinizin sizin adınıza şirket kurulum işlemlerini gerçekleştirebilmesi için yukarıdaki bilgi ve belgelere ihtiyacı olacaktır. Mali müşavirinizin şirket kuruluşunuzu gerçekleştirmesinin ardından, vergi levhanızın çıkmasını beklersiniz ve vergi memurları tarafından ilk yoklama işleminiz gerçekleştirilir.

Şahıs Şirketi Kurma Aylık Maliyeti

İlk adımı atmayı başardınız fakat kafanızda hala soru işaretleri var, değil mi? Ben bu şirketi kurdum fakat ne kadar vergi ödeyeceğim? Sigorta işlemlerim nasıl olacak? Stopaj ödeyecek miyim? Bunun gibi birçok soru işareti oluşacak. Bunları gidermek için kısaca cevaplarından bahsedecek olursak;

  • Damga Vergisi
    - Her ay ödenmesi gereken KDV Beyannamesi Damga Vergisi: 64,10 TL
    - 3 Ayda bir ödenmesi gereken Geçici Vergi Beyannamesi için Damga Vergisi: 97,20 TL
    - Yılda bir kez verilmesi gereken Gelir Vergisi Beyannamesi Damga Vergisi: 133 TL
    - Bu kalemleri topladığımızda bir yıllık toplam damga vergisi **1.291 TL** olacaktır.
  • Katma Değer Vergisi
    Daha sonra eğer gelirleri mevcut ise her ay KDV öderler. Peki bu KDV nasıl hesaplanır? İçerisinde bulunduğunuz aydaki gelirlerinizin KDV’si toplamından giderlerinizin KDV toplamı çıkarılır. Kalan kısım beyannamenizde ödenecek KDV olarak yansır. Fakat giderlerinizin KDV tutarı gelirlerinizin KDV tutarından fazla ise o ay için sizin zarar ettiğiniz düşünülür ve size o ay için KDV ödemesi çıkmaz.
    Örneğin; 2020 Eylül ayı içerisinde %18 KDV oranı olan bir ürünün satışından 5.000 TL gelir elde ettiniz. Bu durumda giderleriniz hesaplanmıyor olsaydı 5.000 TL x 0.18 = 900 TL KDV ödemeniz gerekirdi. Ancak aynı ay içerisinde toplam 3.000 TL gideriniz bulunmakta. Bu 3.000 TL giderinizin 2.000 TL olan miktarıyla %18 KDV oranı bulunan ürünler satın aldınız. Kalan 1.000 TL ile de gıda ürünleri gibi %8 KDV oranı bulunan ürünler satın aldınız. Yani toplamda bu 3.000 TL harcamanızı gerçekleştirirken 2.000 TL x 0.18 = 360 TL ve 1.000 TL x 0.08 = 80 TL olarak 360 TL + 80 TL = 440 TL KDV ödediniz. Bu durumda 5.000 TL olan geliriniz için 900 TL ödemeniz gerekirken 3.000 TL harcamanızı yaparken ödediğiniz 440 TL KDV bu tutardan düşülür. Yani o ay için ödemeniz gereken KDV tutarı 900-440=460 TL olur.
  • Stopaj
    - İşyeriniz kira ise kira bedeli üzerinden %25 stopaj ödemesi yapmanız gerekir. Çalışan sayısı 10 kişiye kadar olan şirketler için 3 ayda 1, 10 kişiden daha fazla çalışana sahip şirketler için ayda 1 kez düzenlenen muhtasar beyanname ile stopaj ödemeniz size bildirilir.
    - Stopaj kesintiniz olması durumunda yine 3’er aylık dönemler için kesintilerinize ek olarak her dönem için 64,10 TL Muhtasar Beyanname Damga Vergisi ödemeniz gerekecektir.
  • Bağ-kur Primi
    - Halihazırda başka bir işte sigortalı olarak çalışmıyor iseniz veya emekli değilseniz aylık olarak 4/B yani Bağ-kur primi ödemeniz gerekir.
    - Eğer şirketinizde çalışan var ise çalışanınızın sigorta primlerini aylık olarak ödemeniz gerekir.
    - Bağ-kur primi hakkında daha fazla bilgi için ilgili bu yazımızı okuyun: Bağ-Kur Primi Nedir? Nasıl Ödenir?
  • Gelir Vergisi
    Yılsonu Gelir Vergisi hesaplaması yapılarak takip edilen yılın 3. ayında size beyan edilir. Gelir vergisi yıl içerisinde 4 dönem şeklinde geçici vergi olarak tahsil edilir.

Şahıs şirketi kurulumu ile ilgili bu yazımızda aradığınız soruların cevaplarını bulamadıysanız; Şahıs şirketi kurulumu hakkında en sık sorulan soruları ve cevapları bir araya getirdiğimiz yazımızı buraya tıklayarak inceleyebilir,

Web sayfamızdaki chat bölümünden veya telefon ile arayarak bize ulaşabilirsiniz.



2021-12-27 13:17:08          Category: BUSINESS BUSINESS GUIDE

HOW MUCH DOES IT COST TO FOUND A PERSONAL COMPANY?


When we think about the people in our lives, we can divide them into two categories: those who work for others and those who work for themselves. Even today, the more preferred option is to work for someone else. This path provides a monthly income by simply doing what is asked without taking on extra responsibilities, stress, or financial risks. However, individuals with an entrepreneurial spirit who have larger goals and realize that they cannot achieve them with a fixed income choose to work for themselves. Instead of working under someone else's hierarchy, these individuals prefer to start a sole proprietorship by making sacrifices and taking risks.

The first step in this process is to establish the company. Once you start earning income by establishing your business and making sales, you'll need to start invoicing for those sales and paying taxes on your income. Therefore, establishing a company becomes inevitable once you start earning money. The term "company" can be so daunting and irreversible to the public that most people lose their courage at this point and give up on bringing their dreams to life.

However, this is a big misconception. With the support of experienced and knowledgeable people in this field, the process becomes so simple and easy that it is very likely that you will say "Is that all?" when all your procedures are completed.

Process of Establishing a Sole Proprietorship

Let's take the first step and get started then:

  1. The first step is to decide. We have decided and believed that we will work for ourselves and enter the business world.
  2. The second step is to consult. You're saying, "I'm venturing into the business world for the first time and I need someone to guide me." At this point, there should be accountants who will provide consulting in the relevant field and take control of your accounting system.
  3. The final step is to implement. We have made our decision, consulted knowledgeable people, and agreed with our accountant who will guide us. Now, all that's left to do is to provide the documents requested by your accountant and start your business.

What Documents Are Required to Establish a Sole Proprietorship?

  • Copy of the ID card
  • Residence certificate
  • The business you want to do and the related activity code (Your accountant will assist you in selecting the activity code.)
  • Business address

Your accountant will need the above information and documents to establish your company on your behalf. After your accountant establishes your company, you'll wait for your tax certificate to be issued, and your first tax inspection will be carried out by tax officials.

Monthly Cost of Establishing a Sole Proprietorship

You've taken the first step, but you still have questions in your mind, don't you? How much tax will I pay? How will my insurance procedures work? Will I pay withholding tax? Many questions like these will arise. To briefly address them:

  • Stamp Duty
    - KDV Stamp Duty for monthly VAT returns: 64.10 TL
    - Stamp Duty for Provisional Tax Return every three months: 97.20 TL
    - Stamp duty for annual Income Tax Return: 133 TL
    - When we add up these items, the total stamp duty for one year will be 1,291 TL.
  • Value Added Tax
    Later, if there are revenues, they will pay VAT every month. So how is this VAT calculated? The difference between the KDV of your revenues for that month and the KDV of your expenses is deducted from the total KDV of your revenues for that month, and the remaining amount is reflected as the KDV to be paid in your return. However, if the KDV amount of your expenses is greater than the KDV amount of your revenues, you will be considered to have lost money for that month, and you will not have to pay KDV for that month.
    For example; You earned 5,000 TL from a product with a 18% VAT rate in September 2020. If your expenses were not calculated, you would have to pay 5,000 TL x 0.18 = 900 TL KDV. However, in the same month, you had a total expense of 3,000 TL. You spent 2,000 TL on products with an 18% VAT rate and 1,000 TL on food products with an 8% VAT rate. So, while spending a total of 3,000 TL, you paid 360 TL (2,000 TL x 0.18 = 360 TL) for the products with 18% VAT rate and 80 TL (1,000 TL x 0.08 = 80 TL) for products with 8% VAT rate. Therefore, you paid a total of 440 TL VAT in that month. So, while you should have paid 900 TL for your 5,000 TL revenue, you subtracted the 440 TL VAT you paid for your expenses from this amount. That is, the KDV amount you have to pay for that month is 900-440=460 TL.
  • Withholding Tax
    - If your workplace is rented, you must pay 25% withholding tax on the rent amount. For companies with up to 10 employees, withholding tax is paid every three months, and for companies with more than 10 employees, the withholding tax is paid once a month with the Muhtasar Tax Return.
    - If you have a withholding deduction, you will also need to pay 64.10 TL Muhtasar Declaration Stamp Duty for each period, in addition to your deductions for each three-month period.
  • Bag-Kur Premium
    - If you are not already insured as an employee somewhere else or are not retired, you must pay monthly 4/B Bag-Kur premium.
    - If you have employees in your company, you must pay their insurance premiums on a monthly basis.
    - For more information about Bağ-Kur premium, read our blog post: What is Bağ-Kur Premium and How to Pay It?
  • Income Tax
    The year-end Income Tax calculation is reported to you in the third month of the year following the year being followed. Income tax is collected as provisional tax in four periods during the year.

If you cannot find the answers to the questions you are looking for regarding the establishment of a sole proprietorship in this article;

You can review our article that brings together the most frequently asked questions and answers about establishing a sole proprietorship by clicking, You can contact us via the chat section on our or by phone.



Yorumlar





Paylaş