Lojistik ve Fulfillment Arasındaki Farklar Nelerdir?
2023-06-17 10:36:15          Kategori: E-DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI

LOJİSTİK VE FULFİLLMENT ARASINDAKİ FARKLAR NELERDİR?


Birçok ticari işletme, ürünlerinin satışından sonra da süreci yönetmek zorundadır. Lojistik ve fulfillment kavramları, ürünlerin üreticiden tüketiciye ulaşma süreciyle ilgilidir. Ancak, bu iki kavram bazı noktalarda birbirinden ayrılır. Lojistik ve fulfillment arasındaki farklar nelerdir?

Lojistik Nedir?

Lojistik, bir tüketim malının satıcıdan çıkıp alıcıya ulaşana kadar olan süreçte taşıma, depolama, planlama ve yürütme faaliyetlerini ifade eder.

Lojistik faaliyetlerinde amaç, gereksinim duyulan ürünün müşteriye uygun maliyetlerle ve gereken zamanda ulaştırılmasıdır. Lojistik, nakliye ve dağıtım kavramlarıyla sıkça karıştırılan bir kavramdır. Nakliye, ürünün üreticiden tüketiciye sadece ulaştırılması aşamasını kapsar. Ancak lojistik; fiziksel dağıtım, nakliye, depolama, gümrükleme, ambalajlama ve stok yönetimi gibi aşamaları içeren çok daha geniş bir süreci ifade eder.

Lojistik Neden Önemlidir?

Teknolojinin hızla gelişmesi e-Ticaret kavramının da önem kazanmasına neden olmuştur. Bu da üretici ile tüketici arasındaki tüm süreçlerin etkin bir şekilde yönetilmesi ihtiyacını artırmıştır. Lojistik tam da bu noktada oldukça kritik bir önem taşır. e-Ticaretin hızla yaygınlaşması ile birlikte ürünlerin hızlı ve uygun maliyetli bir şekilde taşınması ihtiyacı da giderek artmıştır. Böylece lojistik süreçlerinin sürekli olarak iyileştirilmesi gerekmiştir. Sipariş süreçleri ile ilgili verilere erişimde sorun yaşanması halinde envanter, teslimat, tedarik zinciri gibi adımlarda da sorunlar yaşanması, lojistik sürecinin aşamaları arasındaki ilişkinin önemine bir örnektir. Daha iyi bir müşteri deneyimi için üretim oranları, envanter kontrolü, depo alanının etkin kullanımı gibi lojistiğe bağlı tüm basamakların sorunsuz işlemesi gerekir.

Fulfillment Nedir?

Fulfillment, firmaların e-Ticaret faaliyetleri sırasında iş yükünü hafifletmek amacıyla başvurdukları sistemdir.

Türkçe karşılığı sipariş karşılama olan fulfillment, bir işletmenin sipariş alması ile başlayan ve siparişin tüketiciye ulaşmasıyla tamamlanan süreçte meydana gelen tüm e-Ticaret faaliyetlerini tek sistem üzerinde toplar. Bu sistem, e-Ticaret faaliyetlerinin yanında tasarım, yazılım ve teknik donanım konularında işletmeye destek sağlar. Bu sayede maliyetten ve zamandan tasarruf edilir. Fulfillment sürecinde uygulanan adımlar şunlardır:

  • Depo yönetimi,
  • Sipariş yönetimi,
  • Ürünün paketlenmesi ve nakliye süreci,
  • Müşteri iletişim desteği.

Fulfillment Hizmetini Kimler Kullanabilir?

Fulfillment hizmetini e-Ticaret faaliyetlerine yeni başlayan ya da halihazırda profesyonel olarak faaliyetlerini sürdüren tüm işletmeler ve şirketler kullanabilir. Bu şirketler ürünlerin teslimat sürecini hızlandırmak ve buna bağlı olarak müşteri memnuniyetini artırmak için e-Ticaret fulfillment hizmetinden faydalanmayı tercih edebilir. Büyük ya da küçük fark etmeksizin farklı ölçekte pek çok işletmenin faydalanabileceği bu yöntemi her işletme kendi ihtiyacına yönelik kullanabilir. Örneğin; kimi işletme ürün teslim süresini kısaltmayı amaçlarken, kimi işletme müşteri ile etkileşimi sağlamak için fulfillment hizmetinden yararlanmayı tercih edebilir.

Fulfillment Hizmetinin Avantajları Nelerdir?

Maliyetten ve zamandan tasarruf etmek isteyen firmalar tarafından tercih edilen bu sistem ile e-Ticaret hizmetleri tek noktada toplanır. Fulfillment ile bir projeyi başlatan firmalar, bu projede teknik yönden ya da tasarım ve yazılım noktasında süreç yönetmek zorunda kalmaz. Bunun yerine fulfillment hizmeti veren farklı bir firma ile anlaşarak bu ihtiyaçları o firmadan talep eder. Böylece bu hizmeti üstlenen firma teknik ve operasyonel ihtiyaçlarından depo hazırlıklarına kadar gereken tüm hazırlıkları tamamlar. Satışı yapılması planlanan ürünler depolanır. Mail adresi, telefon numarası gibi operasyonel bilgiler hazırlanır. Sağlanan bu hizmet ile hizmeti alan firma maliyetleri düşürmeyi ve satışlarını arttırmayı amaçlar. Ürünler kısa sürede satılabilirken, bunların müşterilere ulaşma süresi de kısalır.

Lojistik ve Fulfillment Arasındaki Farklar Nelerdir?

Lojistik ve fulfillment kavramlarına ilk bakıldığında birbiri ile oldukça benzer bulunabilir. Hatta bu kavramlar birbirlerinin yerine kullanılabilir. Ancak, bu iki kavram birbirinden farklıdır. Her ikisi de malın üreticiden çıkıp tüketiciye ulaşması arasındaki süreci kapsar. Fakat bu süreç içinde iki kavramın uyguladığı adımlar farklıdır. Lojistik, dijital ya da fiziki tüm alım satım süreçlerinde kullanılır. Fulfillment ise özellikle e-Ticaret alanında etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bu iki yöntemin sahip olduğu aşamalar şunlardır:

Lojistiğin aşamaları:

  • Nakliye ve fiziksel dağıtım,
  • Tedarik zinciri,
  • Stok yönetimi,
  • Depolama,
  • Paketleme.

Fulfillment’in aşamaları:

  • Depo yönetimi,
  • Sipariş yönetimi,
  • Lojistik yönetimi,
  • Müşteri ilişkileri.

Yukarıdaki sıralamadan da anlaşılacağı üzere lojistik kavramı fiziki süreçleri kapsarken, fulfillment kavramı daha çok yönetim süreçlerini kapsar. Lojistik bünyesinde her adım birbiri ile bağlantılı bir şekilde ilerleyen birer süreç olarak karşınıza çıkar. Fulfillment ise firmaların ihtiyaçlarına göre yukarıda sayılan hizmetleri sağlar. Bu hizmetler belirli bir sırada olmak zorunda değildir. Fulfillment aynı zamanda yazılım ve tasarım gibi dijital faaliyetleri de bünyesinde barındırır. Sağladığı hizmetleri tek çatı altında toplayarak firmaların ihtiyaçlarına cevap verir.

Finansal Faaliyetlerinizde Ifastürk’ten Yararlanın!

e-Ticaret şirketinizin kuruluşundan finansal süreç yönetimine kadar pek çok konuda Ifastürk’ten faydalanabilirsiniz. Vergisel işlemlerinizi yönetirken kanun değişikliklerinden anında haberdar olabilir, e-Dönüşüm uygulamalarını kullanarak tüm faturalama süreçlerinizi tek platformda yönetebilirsiniz. Daha ayrıntılı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.



2023-06-17 10:36:15          Category: E-TRANSFORMATION APPLICATIONS

WHAT ARE THE DIFFERENCES BETWEEN LOGISTICS AND FULFILLMENT?


Many commercial businesses are required to manage the process of their products even after they are sold. The concepts of logistics and fulfillment are related to the process of products reaching the consumer from the manufacturer. However, these two concepts differ in some aspects. What are the differences between logistics and fulfillment?

What is Logistics?

Logistics refers to the transportation, storage, planning, and execution activities during the process of a consumer good reaching the buyer from the seller.

The aim of logistics activities is to deliver the required product to the customer at the appropriate cost and time. Logistics is a concept often confused with transportation and distribution. While transportation only covers the delivery stage of the product from the manufacturer to the consumer, logistics refers to a much wider process that includes physical distribution, transportation, storage, customs clearance, packaging, and inventory management.

Why is Logistics Important?

The rapid development of technology has also led to the importance of the concept of e-commerce. This has increased the need for effective management of all processes between the manufacturer and the consumer. At this point, logistics plays a critical role. With the rapid spread of e-commerce, there has been an increasing need for products to be transported quickly and cost-effectively. Thus, logistics processes have needed to be continuously improved. If there are problems accessing data related to the ordering process, problems can also occur in inventory, delivery, and supply chain steps, which highlights the importance of the relationship between the stages of the logistics process. To provide a better customer experience, all steps related to logistics, such as production rates, inventory control, and efficient use of warehouse space, must operate smoothly.

What is Fulfillment?

Fulfillment is a system that companies use to reduce their workload during e-commerce activities.

Fulfillment, which has the Turkish equivalent of order fulfillment, brings together all e-commerce activities that occur during the process that begins with a business receiving an order and ends with the order reaching the consumer in a single system. This system provides support to businesses in design, software, and technical equipment in addition to e-commerce activities. This results in cost and time savings. The steps applied in the fulfillment process are as follows:

  • Warehouse management,
  • Order management,
  • Product packaging and shipping process,
  • Customer communication support.

Who Can Use Fulfillment Services?

All businesses and companies that are new to e-commerce activities or already carry out their activities professionally can use the fulfillment service. These companies may prefer to benefit from e-commerce fulfillment services to speed up the delivery process of products and increase customer satisfaction. Regardless of the size, different businesses can use this method according to their own needs. For example, while some businesses aim to shorten the product delivery time, others may prefer to benefit from fulfillment services to interact with customers.

What are the Advantages of Fulfillment Service?

This system, which is preferred by firms that want to save costs and time, brings together e-commerce services in a single point. Firms that start a project with fulfillment do not have to manage the technical or design and software aspects of the project. Instead, they request these requirements from a different company that provides fulfillment services. Thus, the company that provides this service completes all necessary preparations from technical and operational requirements to warehouse preparations. The products planned to be sold are stored. Operational information such as email address and phone number is prepared. With this service provided, the company that receives the service aims to reduce costs and increase sales. While products can be sold quickly, the time they reach customers is also shortened.

What are the Differences Between Logistics and Fulfillment?

At first glance, logistics and fulfillment concepts can be found to be quite similar to each other. In fact, these concepts can be used interchangeably. However, these two concepts are different from each other. Both cover the process of the product reaching the consumer from the manufacturer. However, the steps applied by these two concepts in this process are different. Logistics is used in all digital or physical buying and selling processes. Fulfillment is especially used effectively in the e-commerce field. The stages of these two methods are as follows:

Stages of Logistics:

  • Transportation and physical distribution,
  • Supply chain,
  • Inventory management,
  • Storage,
  • Packaging.

Stages of Fulfillment:

  • Warehouse management,
  • Order management,
  • Logistics management,
  • Customer relations.

As can be understood from the above ranking, the logistics concept covers physical processes, while the fulfillment concept covers management processes more. Each step within logistics appears as interconnected processes that progress with each other. Fulfillment provides the above-mentioned services according to the needs of the firms. These services do not have to be in a certain order. Fulfillment also includes digital activities such as software and design. It meets the needs of businesses by bringing together the services it provides under a single roof.

Take Advantage of Ifasturk in Your Financial Activities!

You can benefit from Ifasturk in many areas from the establishment of your e-commerce company to financial process management. You can be informed instantly about legal changes while managing your tax affairs, and you can manage all your invoicing processes on a single platform using e-Transformation applications. You can contact us for more detailed information.



Yorumlar





Paylaş