Amazon’da Satış Stratejileri
2023-07-21 09:42:31          Kategori: ŞİRKET BÜYÜTME

AMAZON DA SATIŞ STRATEJİLERİ


Günümüzde e-ticaret birçok işletme için başlıca gelir kaynaklarından biridir. Devasa online alışveriş platformu Amazon'da satış yapmak, işletmelerin sadece yerel düzeyde değil aynı zamanda global düzeyde de büyümelerini sağlayan benzersiz bir fırsat sunmaktadır. Dünya çapında milyonlarca alıcıya erişim olanağı sağlayan Amazon'da rekabet son derece yüksek olsa da doğru stratejilerle başarılı bir satıcı olmak mümkündür.

Amazon'un karmaşık dünyasında sürekli değişen pazar trendlerini anlamak ve müşteri ihtiyaçlarına uygun ürünler sunmak için etkili bir satış stratejisi geliştirmek gerekir. Hızla gelişen ve değişen bu platformda ayakta kalıp başarıya ulaşmak için doğru bilgiye ve stratejiye sahip olmak şarttır.

Amazon'un sahip olduğu potansiyel, işletmelerin dünyaya açılmaları için son derece işlevseldir. Amazon'da başarılı bir satıcı olmak için etkili satış stratejilerini bilmek kritik bir önem taşır. Bu blog yazısında Amazon'da satış yapma sürecini ve bu süreçte başarılı olmanın anahtarını sizlerle paylaşacağız.

Amazon'da Satış Yapmak için Şirket Kurmak

Amazon'da satış yapmak için şirket kurmak zorunlu olmasa da eğer işinizi büyütmeyi planlıyorsanız şirket kurmadan ilerlemeniz mümkün değildir. Amazon'da belirli bir satış gerçekleştirdiğinizde ve gelir elde ettiğinizde, gelirinizi vergilendirmeniz gerekmektedir. Bununla birlikte Amazon'da şirket olmadan açılan mağazalar suspend olma riski de barındırdığı için şirket kurarak hesabınızı güvende tutabilirsiniz. Amazon mağazanızın kurumsal olması müşteriler nezdinde de güvenilir bulunacaktır.

Şirket kurarken en çok merak edilen konulardan biri de şirketin Türkiye'de mi yurt dışında mı açılacağıdır. Her iki seçenek de son derece avantajlı olmakla birlikte yurt dışında şirket açmak küresel çapta markanızın itibarını ve görünürlüğünü artırması açısından daha çok tercih edilir.

Her ne kadar yurt dışında şirket kurmak ilk bakışta kolay bir süreç gibi görünmese de bu konuda profesyonel kurumlarla çalışarak işleri kolaylaştırabilirsiniz. Uçak bileti, vize ve resmi prosedürler olmadan İfastürk ile şirket kurarak potansiyel pazarlara rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

Amazon'da Satış için Doğru Ürünü Bulmak

Amazon'da başarılı bir satıcı olmak için en önemli kıstaslardan biri doğru ürünü bulmaktır. Peki doğru ürünü bulmak için nasıl bir kriter belirlemelisiniz? Amazon'un devasa bir pazaryeri olması nedeniyle her ürün için çok fazla satıcı bulunmakta, bu da rekabetin yüksek olmasına yol açmaktadır. Bu sebeple Amazon'da satış yapmaya yeni başlamış kişilerin düşük rekabetli, orta ve yüksek gelirli ürünlere yönelmesi gerekmektedir.

Rekabeti düşük ürünler sattığınız mağazanız, daha rahat ilk sayfalara geçebilir. Bu yüzden ürününüzü niş bir alandan seçmeniz önemlidir. Bunun için trendleri, talep seviyelerini ve kâr marjlarını hesaba katmalısınız. Aynı zamanda hedef kitlenizi doğru analiz ederek, hedef kitlenizin beklentilerini karşılayacak nitelikli ürünler bulmalısınız.

Amazon'da satış yapmak için ürün seçerken, rekabet analizini iyi yapmalısınız. Rakiplerinizin fiyatlarını, müşteri yorumlarını inceleyip müşterilerin ürüne ilişkin memnuniyetlerini veya eleştirilerini göz önünde bulundurarak stratejinizi iyileştirebilirsiniz.

Rakip Analizi: Piyasayı Anlama, Ürün Listeleme ve SEO

Amazon'daki rakiplerinizi tanımak, satış stratejilerinizi oluşturmanız açısından son derece önemlidir. Rakiplerinizin ürünlerini ne kadara sattığı, ürünlerinin kalitesi ve hizmetleri hakkında bilgi sahibi olarak potansiyel müşterilerinizin ilgisini çekmek için kendi ürününüzün değerini artırabilirsiniz.

Bir diğer önemli konu da ürünlerinizi arama motoru optimizasyonuna (SEO) uygun bir şekilde listelemenizdir. Ürün açıklamaları, başlıklar ve etiketler ile anahtar kelimeleri stratejik bir şekilde kullanarak rakiplerinizin önüne kolayca geçebilirsiniz. Bu yüzden piyasayı iyi analiz etmeli, doğru anahtar kelimeleri bulmak için kelime araştırması yapmalı ve bu anahtar kelimeleri ürün listesinde kullanmalısınız.

Amazon'da Satış Yaparken Fiyatlandırma Stratejisi Belirlemek

Amazon gibi büyük bir pazaryerinde kâr elde etmek için rekabetçi olmanız çok önemlidir. Bunun için ürünlerinizin fiyatını belirlerken hedef kitlenizin fiyat beklentilerini karşılamalı ve kâr marjınızı dikkate almalısınız.

Rekabetçi bir fiyatlandırma stratejisi kullanarak müşterilerinizin ilgisini çekebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz. Öte yandan indirim, promosyon ve paketleme seçenekleriyle müşterilerinizi memnun ederek, müşteri sadakatini de artırabilirsiniz.

Fiyatlandırma stratejisi oluştururken; ürününüzün özelliklerini, rekabet düzeyini ve müşteri taleplerini göz önünde bulundurarak ve trendleri takip ederek dikkatli davranmalısınız.

Amazon'da Satış Sonrası Müşteri Hizmetleri, Müşteri Değerlendirmeleri ve Geri Bildirimler

Amazon'un müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutma ilkesi vardır. Amazon'da satış yaparken verdiğiniz müşteri hizmetlerine özen göstermeli ve müşterilerinize değerli bir alışveriş deneyimi sunmalısınız. Peki müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?

Müşteri memnuniyetini sağlamanın en önemli ölçütü hızlı kargolama olarak bilinir. Ancak bu tek başına yeterli değildir. Amazon'da satış yaparken kargonuzun hızlı olmasının yanı sıra düzgün paketlenmiş olması, ürünün hasarlı olmaması, ürün fotoğraflarıyla ürünün birebir aynı olması ve iade süreçlerinin sorunsuz ilerlemesi önemlidir. Tüm bu faktörlere uyduğunuz takdirde müşteri memnuniyeti artacağı için satışlarınız olumlu etkilenecektir.

Memnun müşteriler mağazanıza ve ürünlerinize olumlu değerlendirme ve geri dönüş yapar. Olumlu değerlendirmeler ve yüksek puanlar, potansiyel müşterileri mağazanıza çekerek satışlarınızın artmasına yol açar. Müşterilerden geri bildirim almak ürünlerinizi ve hizmetlerinizi sürekli olarak geliştirme fırsatı yaratır. Müşterilerinizin değerlendirme yapması için teşvik edici olabilir, değerlendirme sonrası teşekkür mesajı iletebilirsiniz.

Amazon'da Satış Yapılan Ürünleri Zamanında Teslim Etmek

İnternet üzerinden yapılan tüm alışverişlerde olduğu gibi Amazon'da da müşterilerin en büyük beklentisi ürünün hızlı bir şekilde teslim edilmesidir. Müşterilerin bu beklentisini karşılamak için ürünlerinizin stok takibini doğru bir şekilde yapmalısınız.

Hem stok yönetimi hem de siparişleri hızlı bir şekilde işleme koyma süreçlerini optimize etmek adına lojistik çözümler kullanabilirsiniz. Amazon'un depolama ve dağıtım sağladığı FBA yöntemi, bu konuda satıcılar için son derece işlevseldir. Böylece hızlı teslimat sağlayarak müşterilerinize iyi bir alışveriş deneyimi sunabilir ve marka itibarınızı güçlendirebilirsiniz.

Amazon'da Satış Yapmak İçin Pazarlama ve Reklam

Amazon'da ürünlerinizi ve işletmenizi öne çıkarmak için reklam ve pazarlama stratejileri kullanabilirsiniz. Ücretli reklam kampanyaları, ürünlerinizin daha geniş bir kitleye ulaşmasına yardımcı olabilir. Anahtar kelimeye dayalı reklamlar, ürün görünürlüğünü artırırken satışlarınızı da hızlandırabilir.

Ayrıca, Instagram ve Pinterest gibi sosyal medya platformları aracılığıyla Amazon'daki mağazanıza daha fazla müşteri çekebilirsiniz.

Amazon'da satış yapmak için doğru ve yeterli bilgilere sahip olmak önemlidir. Rexven ekosistemine katılarak başlangıçtan ileri seviyeye kadar eğitimler, mentör desteği ve canlı kamplar gibi birçok faydalı kaynağa erişebilirsiniz.

Amazon'da Satışa Hemen Başlayın

Amazon'da satış yapmak, işletmenizi büyütmek ve geniş bir müşteri tabanına ulaşmak için büyük bir fırsat sunar. Fiziksel bir işletmeniz varsa, Amazon'da mağazanızın olması tüm dünyada potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı sağlayabilir.

Ancak, Amazon'da satış yaparken dikkatli olmak önemlidir. Yanlış bir adım atarsanız hesabınız askıya alınabilir veya mağazanız kapatılabilir. E-ticaret girişiminizi güvence altına almak için şirket kurmak önemlidir. İfastürk'ten destek alarak şirketinizi kolayca kurabilir ve ihtiyaç duyacağınız tüm hizmetlerden yararlanabilirsiniz.



2023-07-21 09:42:31          Category: COMPANY GROWTH

SALES STRATEGIES ON AMAZON


Nowadays, e-commerce is one of the main sources of revenue for many businesses. Selling on the massive online shopping platform Amazon offers a unique opportunity for businesses to grow not only locally but also globally, reaching millions of buyers worldwide. Although competition is extremely high on Amazon, it is possible to be a successful seller with the right strategies.

In Amazon's complex world, it is necessary to develop an effective sales strategy to understand constantly changing market trends and offer products that meet customer needs. Having the right knowledge and strategy is essential to survive and succeed in this rapidly evolving and changing platform.

Amazon's potential is highly functional for businesses to expand globally. Knowing effective sales strategies is critical to being a successful seller on Amazon. In this blog post, we will share with you the process of selling on Amazon and the key to success in this process.

Establishing a Company to Sell on Amazon

Although it is not mandatory to establish a company to sell on Amazon, it is impossible to progress without establishing a company if you plan to grow your business. When you make a certain sale and earn income on Amazon, you need to tax your income. Moreover, stores opened on Amazon without a company also carry the risk of suspension, so you can keep your account safe by establishing a company. Having a corporate Amazon store will also be considered reliable by customers.

One of the most curious topics when establishing a company is whether the company will be established in Turkey or abroad. Although both options are highly advantageous, establishing a company abroad is more preferred in terms of increasing your brand's reputation and visibility globally.

Although establishing a company abroad may not seem like an easy process at first glance, you can make things easier by working with professional institutions in this regard. You can easily reach potential markets by establishing a company with Ifasturk without air tickets, visas and official procedures.

Finding the Right Product to Sell on Amazon

Finding the right product is one of the most important criteria to be a successful seller on Amazon. So, how should you determine the criteria to find the right product? Due to the massive marketplace of Amazon, there are many sellers for each product, which leads to high competition. Therefore, people who start selling on Amazon should focus on low competition, medium, and high-income products.

The store that sells low-competition products can more easily move up to the first pages. Therefore, it is important to choose your product from a niche area. For this, you should take into account trends, demand levels, and profit margins. At the same time, you should find qualified products that meet your target audience's expectations by analyzing your target audience correctly.

When selecting a product to sell on Amazon, you should do a good competitive analysis. You can improve your strategy by examining your competitors' prices and customer reviews, taking into account customers' satisfaction or criticisms of the product.

Competitor Analysis: Understanding the Market, Listing Products, and SEO

Knowing your competitors on Amazon is crucial for creating your sales strategies. You can increase the value of your product by knowing how much your competitors sell their products, the quality of their products, and their services to attract potential customers.

Another important issue is to list your products in a way that is compatible with search engine optimization (SEO). By strategically using product descriptions, titles, and tags with keywords, you can easily overtake your competitors. Therefore, you should analyze the market well, conduct keyword research to find the right keywords, and use these keywords in the product listing.

Determining a Pricing Strategy while Selling on Amazon

Being competitive is very important to make a profit in a large marketplace like Amazon. Therefore, when determining the price of your products, you should meet your target audience's price expectations and consider your profit margin.

You can attract your customers' interest and increase your sales by using a competitive pricing strategy. On the other hand, you can increase customer loyalty by satisfying your customers with discount, promotion, and packaging options.

When creating a pricing strategy, you should be careful by considering your product's features, competition level, and customer demands, and following the trends.

Post-Sales Customer Service, Customer Reviews, and Feedback on Amazon

Amazon has a principle of keeping customer satisfaction at the highest level. When selling on Amazon, you should pay attention to the customer service you provide and offer your customers a valuable shopping experience. So, how can you ensure customer satisfaction?

The most important criterion for ensuring customer satisfaction is known as fast shipping. However, this is not enough alone. When selling on Amazon, it is important that your cargo is fast, properly packaged, the product is not damaged, the product is exactly the same as the product in the photos, and the return processes proceed smoothly. If you comply with all these factors, your sales will be positively affected as customer satisfaction increases.

Satisfied customers make positive evaluations and feedback on your store and products. Positive evaluations and high scores attract potential customers to your store, leading to an increase in your sales. Encouraging customers to give feedback can be motivating for them, and you can send a thank-you message after the evaluation.

Delivering Products on Time while Selling on Amazon

As with all purchases made online, customers' biggest expectation on Amazon is to deliver the product quickly. To meet your customers' expectations, you should monitor your product's inventory correctly.

You can use logistics solutions to optimize both inventory management and quick processing of orders. The FBA method, which provides storage and distribution services for Amazon, is extremely functional for sellers in this regard. Thus, you can provide fast delivery, offer your customers a good shopping experience, and strengthen your brand reputation.

Marketing and Advertising while Selling on Amazon

You can use advertising and marketing strategies to highlight your products and business on Amazon. Paid advertising campaigns can help your products reach a wider audience. Keyword-based ads can increase product visibility and accelerate sales.

Also, you can attract more customers to your store on Amazon through social media platforms such as Instagram and Pinterest.

Having the right and sufficient information is important to sell on Amazon. By joining the Rexven ecosystem, you can access many beneficial resources such as starting from basic to advanced level training, mentor support, and live camps.

Start Selling on Amazon Now

Selling on Amazon offers a great opportunity to grow your business and reach a wide customer base. If you have a physical business, having your store on Amazon can help you reach potential customers worldwide.

However, it is important to be careful while selling on Amazon. If you take a wrong step, your account may be suspended or your store may be closed. It is essential to establish a company to secure your e-commerce initiative. You can easily establish your company and benefit from all the services you need by getting support from Ifasturk.



Yorumlar





Paylaş