Start-Up'lara İşe Alım İe İlgili 8 Önemli Madde
2023-05-12 10:04:06          Kategori: GİRİŞİMCİLİK

STARTUP LARA İŞE ALIM İLE İLGİLİ 8 ÖNEMLİ MADDE


Startuplar, çalışmalarını sürdürebilmek için çeşitli alanlarda eleman ihtiyacı duyarlar. İşin yürütülebilmesi açısından firma için en uygun adayın seçiminde bazı önemli noktalar bulunmaktadır. Bu noktalara uymaya özen gösteren startuplar, iş için en uygun aday seçimini de yapmış olacaklardır. Peki, bu noktalar nelerdir?

  1. Adaydan Beklentilerin Belirlenmesi
  2. Startup bünyenizde çalıştıracağınız personelden neler talep ettiğinizi, işyerinde önceliklerinizin neler olduğunu açıklayan bir liste oluşturabilirsiniz. İşe alım öncesinde hazırladığınız bu liste, uygun adayların başvuru yapmasında yardımcı olabilir. Hangi pozisyona eleman alımının yapılacağı, adaydan istenilen taleplerin neler olduğu, adaya neler sunulacağı gibi benzeri konularda net olmak, doğru adayların işe başvurmasını sağlayacaktır. İşe alınacak aday, bu soruların yanıtını aldığı takdirde iş hakkında bilgi sahibi olabilecek ve kendisinin bu işe uygun olup olmadığını anlayabilecektir.

  3. Rakip Analizi Yapmak
  4. İşe alım için belirlenmiş olan talep listesini adaylarla paylaşmadan önce, rakiplerinizin aynı ya da benzer pozisyonlarda nasıl bir liste yaptığını araştırabilirsiniz. Yapılan araştırma sonucunda rakip firmaların hangi özelliklere ihtiyaç duyduğu, ne gibi bir çalışma şekline sahip olduğu ve personale neler sunduğu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Aynı zamanda büyük firmaların nasıl bir yol izlediklerini de gözlemleyebilir ve sizler de buna göre startupınızda işe alım süreciniz için bir yol haritası oluşturabilirsiniz.

  5. Doğru Mecrada İlan Vermek
  6. Startuplar için eleman ilanının hangi mecrada yayınlanacağı seçimi oldukça önemlidir. Direkt hedef kitlenizin bulunduğu platformda yayınlanan ilan ile doğru elemana ulaşabilirsiniz. İnternette çok sayıda eleman ilanı yapılabilecek platform bulunmaktadır. Hangi platformun doğru adaya ulaşmada daha kolay olduğunu araştırabilirsiniz. Örneğin, LinkedIn üzerinden ilan verebilirsiniz. Böylece başvuran adayların profillerine de bakabilirsiniz.

  7. Başvuran Niteliğine Odaklanmak
  8. İlanın yayımlanması sonrasında odağınızın başvuru sayısında değil, ilana başvuru yapan adayların niteliklerinin neler olduğu yönünde olmalıdır. Ayrıca, başvuran adayların şirket kültürüne uyum sağlayıp sağlamayacağına da dikkat etmelisiniz. Böylece, ilana yapılan başvuruların ne kadarının nitelikli olduğunu görebilirsiniz. Startupınız için alacağınız personel adayının niteliklerini tespit edebilir ve değerlendirebilirsiniz. Fakat başvuru sayısına odaklanıldığında aradığınız niteliklere uygun olan ve olmayan tüm başvuruları kapsama almış olursunuz. Bu durumda süreci uzatabileceği gibi sizin de vaktinizi alacaktır.

  9. İlanın Yayında Kalma Süreci
  10. Startupınız için eleman arayışı sürecini çok uzun tutmamak, aday kaybının yaşanmamasına olanak sağlayabilir. Eleman arayışının uzun sürmesi, başvuru yapan adayların farklı sektörde işe başlama olasılığını arttırabilir. Bu sebeple personel arayış süreci içerisinde hızlı olarak doğru personel adayının rakip firmaya yönelmesini engelleyebilirsiniz. Bununla birlikte, ilan sürecini kısa tutarak eleman arayışınızı kısa zamanda çözümleyebilir ve eksik pozisyondaki işlerin daha fazla birikmesinin önüne geçebilirsiniz.

  11. Değerlendirme Sürecini Detaylı İncelemek
  12. Firmadaki elemanlarınıza göstermiş olduğunuz değer, henüz başlangıç aşamasında da, yani işe alım sürecinde de gösterilmelidir. Böylece firmanız, aday tarafından en başından saygınlık kazanabilir. Özgeçmiş incelemesi sırasında personel adayına yazılı bilgiler dışında da sorular sorabilirsiniz. Örneğin, çalışmadığı dönemlerde neler yaptığı, son işinden neden ayrıldığı, çalışma sürelerinin uzunluğu vb. soruların yöneltilmesi adayı daha iyi tanımanıza olanak sağlayabilir. Ayrıca, adayların hobilerini, sağlık durumlarını, hayattan beklentilerini vb. gibi soruları da sorarak iş haricinde de onları önemsediğinizi gösterebilirsiniz.

  13. Görüşme Sürecini İyi Değerlendirmek
  14. Bekleyen diğer adaylar için de vakit olması açısından görüşme vaktini iyi değerlendirmeniz gerekir. Böylece, firmanızın ve adayların vakit kaybı yaşamasının önüne geçebilirsiniz. Görüşme esnasında sırada bekleyen diğer adayların olduğunu unutmamalı, adayların bekleme odasında uzun süre durmalarına fırsat vermemelisiniz.

  15. Olumlu/Olumsuz Geri Dönüş Yapmak
  16. Yayımlanan iş ilanında sergilediğiniz net duruş, görüşme süresince de korunmalıdır. Adayın aklında herhangi bir soru işaretinin kalmamasına özen göstermelisiniz. Tüm görüşmeler ve değerlendirmeler yapıldıktan sonra hangi adayların olumlu ya da olumsuz olduğuna karar vermeli ve onlara en kısa zamanda dönüş yapmalısınız. Bu süreci uzatmanın hem size hem de adaylara olumsuz etkisi olabilir. Değerlendirme sonucu olumsuz olan adaylara durumu haber vererek onların tekrar iş aramasını sağlayabilirsiniz. Değerlendirme sonucu olumlu olan adaylarla da direkt iletişime geçerek işe adaptasyon sürecini hızlandırabilirsiniz.

Ifastürk ile Şirketinizin Yönetimini Kolaylaştırın!

Ifastürk, şirket kuruluşu ve finansal süreçleriniz boyunca her zaman yanınızda yer alır. Ifastürk ile şirket kurulumunu hızlıca yapabilirsiniz. Daha detaylı bilgi almak için E-BOT web asistanını kullanabilirsiniz.



2023-05-12 10:04:06          Category: ENTREPRENEURSHIP

EIGHT IMPORTANT POINTS REGARDING HIRING FOR START-UPS


Startups often need employees in various areas in order to continue their work. There are important points to consider when selecting the most suitable candidate for the company. Startups that adhere to these points will also have made the best candidate selection for the job. So, what are these points?

  1. Determining Expectations from the Candidate
  2. You can create a list that explains what you expect from the person you will employ in your startup and what your priorities are in the workplace. This list that you prepare before the hiring process can assist suitable candidates in applying. Being clear about which position the employee will be hired for, what is expected from the candidate, and what will be offered to the candidate, will enable the right candidate to apply. If the candidate receives answers to these questions, they can learn about the job and understand whether they are suitable for it.

  3. Conducting Competitor Analysis
  4. Before sharing the demand list determined for hiring with the candidates, you can research how your competitors have created their lists for the same or similar positions. Through this research, you can learn about what kind of features and working style your competitors need and what they offer to their employees. You can also observe how large companies proceed and create a roadmap for your hiring process accordingly in your startup.

  5. Advertising in the Right Medium
  6. It is essential for startups to choose the right medium to advertise employee vacancies. You can reach the right employee by advertising on a platform where your target audience is found. There are many platforms where employee ads can be made on the internet. You can research which platform is easier to reach the right candidate. For example, you can advertise on LinkedIn and also check the profiles of applicants.

  7. Focusing on Applicant Qualifications
  8. After the ad is published, your focus should not be on the number of applications, but on the qualifications of the applicants who applied. You should also pay attention to whether the applicants can adapt to the company culture. Thus, you can see how many of the applications are qualified for the position. You can determine and evaluate the qualifications of the candidates you will hire for your startup. However, if you focus on the number of applications, you will cover all applications regardless of whether they match the qualifications you are looking for. This can prolong the process and take up your time.

  9. Duration of the Ad
  10. Not extending the hiring process too much can prevent losing applicants. A long hiring process can increase the probability of applicants starting to work in a different sector. Therefore, you can prevent the right personnel candidate from turning to a competing company by keeping the personnel search process short. Additionally, you can quickly solve your personnel search and prevent more job vacancies from accumulating in your startup by keeping the ad process short.

  11. Detailing the Evaluation Process
  12. The value you show to your employees in your company should be shown from the beginning, even during the hiring process. Thus, your company can gain respect from the candidate from the very beginning. You can ask questions to the personnel candidate during resume review besides written information. For example, asking what they did during the time they were not working, why they left their last job, how long their work periods were, etc. can help you get to know the candidate better. You can also ask questions about the candidate's hobbies, health status, expectations from life, etc. to show that you value them outside of work.

  13. Evaluating the Interview Process Well
  14. You should evaluate the interview time well so that there is time for other candidates waiting. Thus, you can prevent both your company and the candidate from wasting time. During the interview, you should not forget that there are other candidates waiting in line and you should not let the candidates wait in the waiting room for a long time.

  15. Providing Positive/Negative Feedback
  16. The clear stance you exhibit in the job ad should also be preserved during the interview process. You should ensure that the candidate does not have any questions left in mind. After all interviews and evaluations are completed, you should decide which candidates are positive or negative and give them feedback as soon as possible. Prolonging this process can have negative effects on both you and the candidates. By informing the candidates who received negative feedback, you can help them search for another job. You can also contact the candidates who received positive feedback directly and speed up the adaptation process to work.

Simplify Your Company Management with Ifasturk

Ifasturk is always with you throughout your company establishment and financial processes. You can quickly set up your company with Ifasturk. You can use the E-BOT web assistant for more detailed information.



Yorumlar





Paylaş