STARTUP LARA İŞE ALIM İLE İLGİLİ 8 ÖNEMLİ MADDE
Startuplar, çalışmalarını sürdürebilmek için çeşitli alanlarda eleman ihtiyacı duyarlar. İşin yürütülebilmesi açısından firma için en uygun adayın seçiminde bazı önemli noktalar bulunmaktadır. Bu noktalara uymaya özen gösteren startuplar, iş için en uygun aday seçimini de yapmış olacaklardır. Peki, bu noktalar nelerdir?
- Adaydan Beklentilerin Belirlenmesi
- Rakip Analizi Yapmak
- Doğru Mecrada İlan Vermek
- Başvuran Niteliğine Odaklanmak
- İlanın Yayında Kalma Süreci
- Değerlendirme Sürecini Detaylı İncelemek
- Görüşme Sürecini İyi Değerlendirmek
- Olumlu/Olumsuz Geri Dönüş Yapmak
Startup bünyenizde çalıştıracağınız personelden neler talep ettiğinizi, işyerinde önceliklerinizin neler olduğunu açıklayan bir liste oluşturabilirsiniz. İşe alım öncesinde hazırladığınız bu liste, uygun adayların başvuru yapmasında yardımcı olabilir. Hangi pozisyona eleman alımının yapılacağı, adaydan istenilen taleplerin neler olduğu, adaya neler sunulacağı gibi benzeri konularda net olmak, doğru adayların işe başvurmasını sağlayacaktır. İşe alınacak aday, bu soruların yanıtını aldığı takdirde iş hakkında bilgi sahibi olabilecek ve kendisinin bu işe uygun olup olmadığını anlayabilecektir.
İşe alım için belirlenmiş olan talep listesini adaylarla paylaşmadan önce, rakiplerinizin aynı ya da benzer pozisyonlarda nasıl bir liste yaptığını araştırabilirsiniz. Yapılan araştırma sonucunda rakip firmaların hangi özelliklere ihtiyaç duyduğu, ne gibi bir çalışma şekline sahip olduğu ve personale neler sunduğu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Aynı zamanda büyük firmaların nasıl bir yol izlediklerini de gözlemleyebilir ve sizler de buna göre startupınızda işe alım süreciniz için bir yol haritası oluşturabilirsiniz.
Startuplar için eleman ilanının hangi mecrada yayınlanacağı seçimi oldukça önemlidir. Direkt hedef kitlenizin bulunduğu platformda yayınlanan ilan ile doğru elemana ulaşabilirsiniz. İnternette çok sayıda eleman ilanı yapılabilecek platform bulunmaktadır. Hangi platformun doğru adaya ulaşmada daha kolay olduğunu araştırabilirsiniz. Örneğin, LinkedIn üzerinden ilan verebilirsiniz. Böylece başvuran adayların profillerine de bakabilirsiniz.
İlanın yayımlanması sonrasında odağınızın başvuru sayısında değil, ilana başvuru yapan adayların niteliklerinin neler olduğu yönünde olmalıdır. Ayrıca, başvuran adayların şirket kültürüne uyum sağlayıp sağlamayacağına da dikkat etmelisiniz. Böylece, ilana yapılan başvuruların ne kadarının nitelikli olduğunu görebilirsiniz. Startupınız için alacağınız personel adayının niteliklerini tespit edebilir ve değerlendirebilirsiniz. Fakat başvuru sayısına odaklanıldığında aradığınız niteliklere uygun olan ve olmayan tüm başvuruları kapsama almış olursunuz. Bu durumda süreci uzatabileceği gibi sizin de vaktinizi alacaktır.
Startupınız için eleman arayışı sürecini çok uzun tutmamak, aday kaybının yaşanmamasına olanak sağlayabilir. Eleman arayışının uzun sürmesi, başvuru yapan adayların farklı sektörde işe başlama olasılığını arttırabilir. Bu sebeple personel arayış süreci içerisinde hızlı olarak doğru personel adayının rakip firmaya yönelmesini engelleyebilirsiniz. Bununla birlikte, ilan sürecini kısa tutarak eleman arayışınızı kısa zamanda çözümleyebilir ve eksik pozisyondaki işlerin daha fazla birikmesinin önüne geçebilirsiniz.
Firmadaki elemanlarınıza göstermiş olduğunuz değer, henüz başlangıç aşamasında da, yani işe alım sürecinde de gösterilmelidir. Böylece firmanız, aday tarafından en başından saygınlık kazanabilir. Özgeçmiş incelemesi sırasında personel adayına yazılı bilgiler dışında da sorular sorabilirsiniz. Örneğin, çalışmadığı dönemlerde neler yaptığı, son işinden neden ayrıldığı, çalışma sürelerinin uzunluğu vb. soruların yöneltilmesi adayı daha iyi tanımanıza olanak sağlayabilir. Ayrıca, adayların hobilerini, sağlık durumlarını, hayattan beklentilerini vb. gibi soruları da sorarak iş haricinde de onları önemsediğinizi gösterebilirsiniz.
Bekleyen diğer adaylar için de vakit olması açısından görüşme vaktini iyi değerlendirmeniz gerekir. Böylece, firmanızın ve adayların vakit kaybı yaşamasının önüne geçebilirsiniz. Görüşme esnasında sırada bekleyen diğer adayların olduğunu unutmamalı, adayların bekleme odasında uzun süre durmalarına fırsat vermemelisiniz.
Yayımlanan iş ilanında sergilediğiniz net duruş, görüşme süresince de korunmalıdır. Adayın aklında herhangi bir soru işaretinin kalmamasına özen göstermelisiniz. Tüm görüşmeler ve değerlendirmeler yapıldıktan sonra hangi adayların olumlu ya da olumsuz olduğuna karar vermeli ve onlara en kısa zamanda dönüş yapmalısınız. Bu süreci uzatmanın hem size hem de adaylara olumsuz etkisi olabilir. Değerlendirme sonucu olumsuz olan adaylara durumu haber vererek onların tekrar iş aramasını sağlayabilirsiniz. Değerlendirme sonucu olumlu olan adaylarla da direkt iletişime geçerek işe adaptasyon sürecini hızlandırabilirsiniz.
Ifastürk ile Şirketinizin Yönetimini Kolaylaştırın!
Ifastürk, şirket kuruluşu ve finansal süreçleriniz boyunca her zaman yanınızda yer alır. Ifastürk ile şirket kurulumunu hızlıca yapabilirsiniz. Daha detaylı bilgi almak için E-BOT web asistanını kullanabilirsiniz.
Yorumlar